HOT-LINE: +420 494 532 202, softbit@softbit.cz
 

 

Firma Softbit software s.r.o. se pohybuje na trhu informačních systémů již více než 25 let. Informační systém SQL Ekonom je neustále vyvíjen a aktualizován tak, aby byl v souladu s platnou legislativou a odpovídal vývoji v informačních technologiích. To se týká i nejnovějšího dění v oblasti elektronické evidence tržeb.


Základní informace o elektronické evidenci tržeb

Elektronická evidence tržeb se týká všech prodejců a poskytovatelů služeb, kteří přijímají platby. Účelem je omezit krácení daní a pro první plátce začne platit od prosince 2016. Aktuální dění kolem EET sledujeme a na našich stránkách najdete vždy ty nejnovější informace. Co je podstatou zákona a jaké z něho plynou povinnosti pro podnikatele si můžete přečíst zde (PDF).

Elektronická evidence tržeb startuje pro některé podnikatele naostro až v prosinci, ale do té doby toho musíte stihnout hodně. Pokud se budete držet následujících kroků, vše zvládnete „levou zadní.“

Zařiďte si autentizační údaje

Už od 1. září máte možnost získat svoje přihlašovací jméno a heslo – neboli autentizační údaje. Přihlásit se o ně můžete na daňovém portálu MF, nebo osobně na finančním úřadu. Heslo slouží pouze pro prvotní přihlášení a po jeho zadání bude poplatník vyzván k jeho změně. Platnost prvotního hesla je 90 dnů. Pokud do té doby nedojde k přihlášení, budete si muset zažádat znovu o nové autentizační údaje. Pokud se rozhodnete pro elektronickou cestu, vaše přihlašovací jméno a heslo vám pošlou datovou schránkou. V případě, že je žádost podána oprávněnou osobou, datová schránka je zpřístupněna a nenastaly jiné technické problémy, měli byste údaje obdržet v řádu jednotek dnů (cca 3 dny). V případě, že se tak nestane, doporučujeme kontaktovat svého správce daně, který prověří důvody nezaslání autentizačních údajů. Ti, kteří vyrazí na úřad osobně, dostanou údaje na místě v zapečetěné obálce na počkání. V případě osobní návštěvy správce daně se do aplikace bude možné přihlásit následující den po jejich převzetí.

Zorientujte se ve webové aplikaci

Dalším Vaším úkolem je přihlásit se s jejich pomocí do aplikace EET na Daňovém portálu. Tam budete mít přehled o svých certifikátech a později i evidovaných tržbách.

Ohlaste všechny svoje provozovny

Když už máte přehled v aplikaci, oznamte finanční správě, kolik máte provozů. Každý z nich získá svoje vlastní číslo. To bude později uvedené na účtenkách – slouží k orientaci finanční správy.

Zažádejte si o certifikát

Certifikát dostanete na rozdíl od pokladen zadarmo. Musíte si o něj ale požádat po té co projdete předchozími třemi kroky u svého správce daně. Certifikát slouží k tomu, aby systém EET identifikoval, že mu právě vy posíláte datovou zprávu o tržbě, má platnost 3 roky a v případě potřeby je možné certifikát v aplikaci též zneplatnit. Kolik certifikátů potřebujete záleží na vás. Můžete si říct o jeden jediný, nebo taky vlastnit certifikát zvlášť pro každé pokladní zařízení a provozovnu.

Nainstalujte si certifikát do pokladen

Nakonec je potřeba, abyste certifikát nainstalovali do elektronické pokladny. S tím vám nejlépe pomůže dodavatel, u kterého si svou pokladnu pořídíte.

A to je vše, sami vidíte, že Vás nic hrozného nečeká. Nejsložitější pravděpodobně bude zorientovat se v nabídkách dodavatelů na počítače, tablety, mobily a pokladny. Navíc od 1.11.2016 máte možnost vyzkoušet testovací verzi EET.

Ke stažení: Metodický pokyn k aplikaci zákona o evidenci tržeb (PDF 42 stran).

HOT-LINE SOFTbit

Tel.: 494 532 202
E-mail: softbit@softbit.cz

kontakt

SOFTbit software
Nad Dubinkou 1634
516 01 Rychnov nad Kněžnou

Více v menu KONTAKTY.

Máte zájem o naše produkty či služby?

Neváhejte se na nás obrátit. Velice rádi Vám pomůžeme a vybereme ideální produkt či službu na míru vaší společnosti.